Monday 12 September 2011

TYZA part 1


Fiqa berumur 16 tahun pada tahun 2007, Fiqa bersekolah di SMK Batu Kerbau, Sandakan, Sabah. Cerita ini bermula dari kedet polis yang Fiqa ikuti semasa ko kurikulum di sekolahnya dahulu.

STARTING CERITA SUDAH….hehe

 Kedet polis sekolahnya di jemput untuk menghadiri majlis Rakan Cop yang di anjurkan oleh Polis Sandakan, Sabah. Setelah sampai waktu yang dinanti-nantikan untuk pergi ke majlis itu. Fiqa bersama dengan tiga orang kawannya yang bernama Amirul, Acho dan Ramlan. Ok ! dalam Dewan Yu Yuen, meraka memang telah diaturkan tempat duduk untuk setiap sekolah. Dalam satu baris hanya ada lima kerusi. Bermula dari kanan ada seorang perempuan bernama Mona dan lagi seorang perempuan juga Tyza namanya diikuti oleh Fiqa dan kawan-kawan Fiqa la. First time Fiqa lihat perempuan bernama Tyza tu memang berkobar-kobar jantungnya. “dup dap dup dap” jantung Fiqa berdegup. Fiqa pun heran mengapa perasaannya sebegitu padahal Fiqa dan Tyza satu kelas dalam sekolahnya(PELIK).

Bermula dari hari itu Fiqa tidak berhenti untuk mengikuti perkembangan Tyza. Fiqa memang mengambil berat tentangya setaip hari. Semasa pertandingan Kawat Kaki Sekolah hendak bermula kedet polis telah berbincang untuk membuat latihan setiap Pengerusi Kedet Polis maklumkan yang bernama Jasman. First latihan meraka turunlah untuk latihan.  Fiqa berharap sangat-sangat Tyza turun untuk latihan itu sebabnya pada masa itulah dia mahu dekatkan dirinya dengan Tyza. Fiqa nampak saja Tyza dia terus bersemangat untuk latihan. Masa itulah pula Fiqa malu-malu lagi mahu tegur Tyza. Tyza ini memang seorang yang minat makan bakso kat seberang sekolah mereka. Masa habis latihan itu Tyza ajaklah beramai-ramai untuk makan bakso kat seberang sekolah tu. Masa itu Fiqa ambil kesempatan untuk dekatkan dirinya ma Tyza.

Fiqa terus kejar Tyza di hadapan. Pada masa tu la pula  Fiqa malu-malu lagi mahu tegur Tyza akibat hasutan kawan Fiqa,yang perangai Fiqa pantang di cabar Fiqa terus tegur Tyza tanpa rasa segan.

Maka mula dari hari itu mereka rapat sedikitlah..

Hehehe

TO BE CONTINUE….

No comments:

Post a Comment