Sunday 18 September 2011

TYZA part 2


Hari kelahiran Tyza tak lama akan tiba iaitu pada 1 haribulan 4. Fiqa merancang ingin membuat kejutan pada Tyza pada hari kelahirannya. Sebelum sehari menjelang hari kelahiran Tyza, Fiqa membuat persediaan untuk buat kejutan pada Tyza. Fiqa pada masa itu memang bertungkus-lumus untuk membuat persediaan tersebut. Setelah sampai pada waktunya dipetang hari Fiqa dating dengan membawa kek yang dilindungi(cover la untuk tidak diketahui) oleh Acho. Tyza tidak sedar bahawa kehadiran kami untuk membuat kejutan pada masa tu. Selepas Acho memanggil Tyza, Tyza terkejut disebabkan kek yang dibawa oleh Fiqa.

Fiqa menyeru Tyza untuk menuip kek dan memotongnya. Lalu Acho menyeru Tyza membuat ucapan dan Tyza berkata “terima kasih” disebabkan malu dia hanya mampu ucapkan sedemikian sahaja. Fiqa berharap Tyza gembira hasil rancangan tersebut. Fiqa tanpa rasa malu pergi ke tempat Tyza untuk memberikan paper beg berisikan coklat dan cincin.Tyza memakai cincin pemberian Fiqa dengan tersenyum lalu Fiqa pun tersenyum akibat respon Tyza yang memuaskan hati Fiqa. Selepas kejadian tersebut mereka memang rapat.

Seminggu kemudian, Fiqa terfikir untuk berterus-terang pada Tyza untuk menbawanya berkapel. Fiqa malu berterus-terang berhadapan. Fiqa merancang untuk berterus-terang melalui handphone. Semasa mereka sibuk berbalas-balas mesej tiba-tiba Fiqa menanya soalan Tyza samaada Tyza ada boyfriend atau tidak. Tyza membalas melaui mesej tiada tapi Tyza masih menyayangi ex-boyfriend. Fiqa terus gembira kerana dia mempunyai peluang untuk memikat Tyza lalu Fiqa tanpa rasa segan ingin menjadi Tyza sebagai girlfriendnya. Fiqa tidak menyedari bahawa Tyza masih menyayangi kekasihnya terdahulu.. Lalu Tyza membalas soalan tersebut(tuttttttttt) ???????

…………???????????????

Ops(penulis maw g kelas uda)

Sambung lain kali ya ….

TO BE CONTINUE………

No comments:

Post a Comment